Küçük bir işletme sahibi olarak, şirketinizin markasını potansiyel müşterilerin radarına sokmanın sürekli yeni yollarını arıyorsunuzdur. Eğer yapmadıysanız, sosyal medyayı işletmede kullanmak, mevcut müşterileriyle iletişim kurmak ve yenilerini çekmek için harika bir yoldur.
Küçük işletmeler için sosyal medya pazarlama stratejileri aslında büyük şirketlere göre daha çok avantaja sahiptir. Neden mi? Sosyal medya etkinliği, katılımın artmasına neden oluyor. Eğer bir işletme müşterileriyle etkileşime girmezse, sosyal medya pazarlamasında başarılı olamaması yüksek ihtimaldir.
Küçük İşletmelerde Sosyal Medya
Sosyal medyada tüketicilerle etkileşim kurmak, küçük işletmeler için önemli bir pazarlama stratejisidir. Sosyal medyayı kullanmak marka bilinirliğini arttırmanıza, müşteri tabanınızı genişletmenize ve mevcut müşterilerle bağlantı kurmanıza yardımcı olur.
Bir araştırma, pazarlayıcıların %90’ının sosyal medyanın iş için önemli olduğunu söylediğini ortaya çıkardı. Anket katılımcılarının yüzde seksenikisi, 100’den az çalışanı olan işletmelerde çalışmıştır.
Neden Küçük İşletmeler Sosyal Medya Pazarlaması Avantajına Sahiptir?
Sosyal medya üzerinden pazarlama, sosyal medya sayfalarında aktif olarak yayınladığınız sürece küçük işletme sahipleri için kolaydır. Bazı yaygın sosyal medya sitelerinde Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn ve Pinterest bulunur. İşiniz için sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanmak gerektiğinden dolayı, takipçilerinizle düzenli olarak bağlantıya geçmek üzere bir program ayarlayın.
Neden küçük işletmeler sosyal medya pazarlaması avantajına sahipler?
Sosyal medya başarısı, bir işletmenin sahip olduğu takipçi sayısına bağlı değildir. Bunun yerine, müşterinin katılımına bağlıdır.
Küçük işletmer açısında web sitesinin içeriği ve tasarımı da önemli bir rol oynamaktadır. Web Sitesi Tasarımın dikkat edilmesi gerekenleri hemen öğrenin
İşte küçük işletmelerin sosyal medyada büyük şirketlerden daha başarılı olmalarının nedenleri:
1. Küçük işletmeler toplum ve birey odaklı
Yasal yapı, çalışan sayısı ve gelir gibi büyük ve küçük işletmeler arasında oldukça az farklar vardır.
Küçük işletmeler daha fazla topluluk ve bireysel odaklı olma eğilimindedir. Birçok küçük işletme, topluluklarıyla ağır şekilde ilgilenmeyi seçmekte ve bu da müşterileriyle bağlantıda kalmalarına sebep olmaktadır. Ayrıca, diğer yerel işletmelerle pazarlama kampanyalarına bağlanarak ve bazen de ortaklık kurarak topluluklarına ticaret odasına katılmanın avantajlarından yararlanırlar.
Sosyal medyayı kullanırken, küçük işletmeler müşterileriyle çevrimiçi olarak bağlantı kurabilir. Küçük işletmelerin müşterilerine büyük işletmelerden daha fazla cevap verme olasılığı daha yüksektir. Küçük bir işletme olarak müşterilerden gelen yorum akışını kolayca yönetebilirsiniz, bu nedenle hızlı bir şekilde cevap müşteri memnuniyetini arttıracaktır.
Sosyal medya, insanların ürünler veya hizmetler hakkında konuşması için harika bir yoldur. Müşteri katılımını artırmak için, müşterilerden şirketin ürünü ile birlikte sosyal medyaya resim göndermelerini isteyin. Ve tüketicilerin yorumları, soruları, yorumları ve kaygılarını memnuniyetle karşılayın.
Küçük işletme sahibi olarak, sosyal medyadaki bireylerle kolayca bağlantı kurabilirsiniz. Mevcut ve potansiyel müşteriler, zamanında yanıt veren bir işletmeye daha fazla saygı ve takdir kazandıracaktır.
2. Daha az pahalı reklamcılık
Facebook’ta olduğu gibi bazı reklamcılık özellikleri için ödeme yapabilmenize rağmen, sosyal medya ücretsizdir. Bu reklamları, işinizin belirli bir yarıçapındaki insanlara ulaşmak için hedefleyebilirsiniz. Bu, yerel müşteri tabanınızın dışındaki reklamlar için ödeme yapmadığınız anlamına gelir.
Facebook’ta reklam vermeye başlamak için bir bütçe belirleyin ve kitlenizi seçin. Küçük işletmelerin, ülke genelinde ulaşmak için binlerce lira sosyal medya pazarlaması için harcamak yerine, yalnızca kendi bölgelerine odaklanarak daha cüzî ücertler ile bunu aşabilirler.
Sosyal medya, ekstra özellikler için para ödemeden harika bir reklam aracıdır. Takipçilerinizi promosyonlar, satışlar, yeni ürünler ve hatta sektörle ile ilgili konularda bilgilendirebilirsiniz. Fotoğrafları göndermek de müşterilerin sunduklarınızı görmesine yardımcı olur.
Sosyal medya ile mevcut müşterilerinize reklam veriyorsunuz. Ancak, markanızı oraya çıkararak potansiyel müşterilere de reklam verebilirsiniz. Mevcut müşterileriniz de büyük marka elçileridir.
Küçük işletme sahipleri genellikle müşterilerini kişisel olarak tanır, bu da müşterilerinin deneyimlerini sosyal medyada paylaşmalarını daha doğal hale getirir. Mevcut müşteriler, markanızı ağlarının radarına getirerek ve yeni insanları işinize çekerek ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında bilgi gönderebilir.
3. Ortak sosyal medya pazarlama projeleri
Birden fazla küçük işletme, sosyal medya pazarlama stratejileri üzerinde işbirliği yapabilir. Küçük işletme sahibi olarak, işinizdeki insanları hedef alan komşu küçük işletmelerle (rakipler değil) çalışabilirsiniz.
Örneğin, Twitter’ınızdan müşterilerin sizden satım alım yaparsa dost işetmeden %20’lik bir kupon kazanacaklarını duyurabilirsiniz. Sosyal medyada komşu şirketle birlikte çekilişler düzenleyebilirsiniz. Kazananlar firma ürünlerini içeren bir ödül alabilirler.
4. Kişisel ilgi
Küçük işletmeler de kişiselleştirme önemli bir ilgi alanıdır. Bazıları için küçük işletmelerde alışveriş yapmak, iyi bir satın alma deneyimine sahip olmanın bir parçasıdır. Anketlerden biri, tüketicilerin% 53’ünün küçük işletmelerde alışveriş yapmak istediklerini çünkü aldıkları kişisel hizmetleri sevdiklerini buldu. Bireylerle bağlantı kurmak için zaman ayırabilirsiniz. Ürünlerinizin nereden geldiğini, işletmenizin ne kadar süredir bulunduğunu ve işinizi başlatmak için ilham aldığınız yerleri müşterilerinizle paylaşabilirsiniz.
Kişisel ilgi yalnızca fiziksel iş yerinizdeki tüketiciler için geçerli değildir. Sosyal medyada, küçük işletmeler müşterilere yapay zekanın verdiği yanıtlardan daha fazlasını verebilir.
Ülke genelinde satan büyük bir şirketin, her müşteriye kişiselleştirilmiş bir yanıt vermek için zamanı yoktur. Öte yandan küçük bir işletme, doğrudan müşterinin durumunu ele alan gerçek bir cevap yazabilir. Tüketiciler ve markalar arasındaki bu doğrudan bağlantı, küçük işletmelere sosyal medya pazarlaması avantajını sağlıyor.
5. Küçük işetmeler Büyük işletmelerin reklamlarından faydalanabilir
Bazı büyük kuruluşlar, küçük işletmelerin sosyal medya pazarlama stratejilerinden yararlanabilecekleri etkinlikler düzenler.
Büyük işletmeler, küçük işletmelere reklam için büyük miktarlarda nakit para kazanabilirler. Tüketiciler ülke çapındaki etkinliği tanıdığından, küçük işletmelerin sosyal medyayı kendi yararları için kullanması daha da kolaydır.